Winnaar AM Awards 2021: Fabrikant van het Jaar, Volvo Car UK

Volvo Car UK claimde de AM Awards 2021’s Manufacturer of the Year-onderscheiding na te hebben aangetoond dat het mogelijk was om te evolueren naar online verkoop en abonnementsdiensten met de buy-in van zijn dealerpartners.

Hier beschrijft AM enkele bewijzen achter de beslissing van de jury om het evoluerende autodetailhandelaanbod van de Zweedse premium autofabrikant te erkennen.

Terwijl Volvo Car UK zijn groei in de premiumsector voortzet, doet het dit terwijl het de autodetailhandel innoveert in samenwerking met zijn franchisenetwerk voor autodetailhandel.

Na minder dan tien jaar Geely-eigendom te zijn geweest, werd het premiummerk het enige reguliere merk, afgezien van Tesla, dat in 2019 alle modellen met een geëlektrificeerde plug-in-aandrijflijn aanbood in een reeks met begeerlijke SUV’s, sedans en stationwagens om de beste te evenaren.

Zijn auto’s hebben een krachtige combinatie van wenselijke styling, comfort voor de bestuurder, concurrerende maandelijkse kosten en uitstekende milieu- en veiligheidsreferenties.

Wat meer is, met de groei van zijn Care By Volvo-abonnementspakket en de ambitie om volledig elektrisch te zijn, met een verkoop van 100% online tegen 2030, evolueert het ook de manier waarop het auto’s verkoopt om een ​​breder publiek te bereiken.

Ondanks de verschuiving naar een omnichannel retailaanbod – auto’s kunnen bij de klant thuis of in de showroom worden verkocht op hetzelfde Volvo-winkelplatform – blijft de Britse directeur Kristian Elvefors het voortdurende belang erkennen van de franchisewinkels van het merk.

En het is misschien een gevolg van Volvo’s verkoopsucces in de afgelopen jaren dat het concept door retailers lijkt te worden gekocht.

In een door COVID getroffen 2020 overtrof het aantal registraties een marktdaling van 29,4% met een daling van 17,4%, tot 46.408 (2019: 56.208), wat een recordmarktaandeel van 2,85% opleverde.

Die groei van het aandeel zette zich in 2021 voort tot 3% year-to-date (YTD).

Een dergelijke groei heeft geresulteerd in winstgevende dealers.

Ondanks de sluiting van de dealers in 2020 behaalden franchisenemers een gemiddeld verkooprendement van 1,5%, volgens de nationale verkoopmanager Mark Cox.

De groei van het aantal registraties dit jaar, gekoppeld aan verdere product- en netwerkontwikkelingen, belooft ook toekomstige winstgevendheid.

De komst van de C40 Recharge in showrooms geeft retailers een tweede volledige EV om te verkopen, als werkplaatsen in Volvo’s 95-site netwerk, die zich voorbereiden op de aftersales-behoeften van collega Geely-merken Polestar, de London Electric Vehicle Company (LEVC) en Lynk&Co.

Genomineerde finalisten:

Aston Martin

MG Motor UK

Kia Motors Nederland

Porsche GB

Toyota GB

creditSource link

We zullen blij zijn om uw mening te zien

Leave a reply

Buurtbusdeglind
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart