Ford Motor Company kondigde op 27 september een belangrijke impuls aan voor de productie van elektrische voertuigen voor Amerikaanse klanten met plannen om twee enorme, milieuvriendelijke en technologisch geavanceerde campussen te bouwen in Tennessee en Kentucky, waar de volgende generatie elektrische F-serie vrachtwagens en de accu’s zullen worden geproduceerd. toekomstige elektrische voertuigen van Ford en Lincoln.
Ford is van plan om ooit de grootste Amerikaanse investering ooit in elektrische voertuigen door een autofabrikant te doen, en samen met zijn partner, SK Innovation, is van plan om $ 11,4 miljard te investeren en bijna 11.000 nieuwe banen te creëren op de megasites in Tennessee en Kentucky, volgens naar het bedrijf.
Een geheel nieuwe megacampus van $ 5,6 miljard in Stanton, Tennessee, genaamd Blue Oval City, zal ongeveer 6.000 nieuwe banen creëren en een nieuwe kijk geven op hoe voertuigen en batterijen worden vervaardigd.
Blue Oval City zal een uitgebreide reeks elektrische voertuigen uit de F-serie samenstellen en zal een BlueOvalSK-batterijfabriek, belangrijke leveranciers en recycling omvatten. De nieuwe fabriek van Ford in Tennessee is ontworpen om CO2-neutraal te zijn en er hoeft geen afval meer te worden gestort zodra deze volledig operationeel is.
In het centrum van Kentucky is Ford van plan om samen met SK Innovation een speciaal batterijproductiecomplex te bouwen – het $ 5,8 miljard BlueOvalSK Battery Park – dat 5.000 banen creëert. Dubbele batterijfabrieken op de site zijn bedoeld om de Noord-Amerikaanse assemblagefabrieken van Ford te voorzien van lokaal geassembleerde batterijen voor het aandrijven van elektrische Ford- en Lincoln-voertuigen van de volgende generatie. Investeringen in de nieuwe batterijfabrieken in Tennessee en Kentucky zijn gepland via BlueOvalSK, een nieuwe joint venture die zal worden gevormd door Ford en SK Innovation, onder voorbehoud van definitieve overeenkomsten, wettelijke goedkeuringen en andere voorwaarden.
“Dit is een transformerend moment waarop Ford de Amerikaanse overgang naar elektrische voertuigen zal leiden en een nieuw tijdperk van schone, koolstofneutrale productie zal inluiden”, zei Ford Executive Chair Bill Ford in het persbericht. “Met deze investering en een geest van innovatie kunnen we doelen bereiken die ooit wederzijds exclusief werden geacht: onze planeet beschermen, geweldige elektrische voertuigen bouwen waar Amerikanen van zullen houden en bijdragen aan de welvaart van onze natie.”
Dit nieuws komt te midden van een sterke vraag naar de geheel nieuwe Ford F-150 Lightning-truck, E-Transit en Mustang Mach-E elektrische voertuigen, en volgt op de recente aankondiging van Ford om de productiecapaciteit uit te breiden en banen toe te voegen in het Ford Rouge Electric Vehicle Center in Dearborn , Mich.
Jim Farley, president en CEO van Ford, zei: “We zijn nu in beweging om baanbrekende elektrische voertuigen te leveren voor velen in plaats van weinigen. Het gaat om het creëren van goede banen die Amerikaanse gezinnen ondersteunen, een ultra-efficiënt, CO2-neutraal productiesysteem en een groeiend bedrijf dat waarde levert voor gemeenschappen, dealers en aandeelhouders.”
Ford zegt dat de investering van $ 7 miljard de grootste ooit is door een autofabrikant in de VS. Een deel van Fords investering van meer dan $ 30 miljard in elektrische voertuigen tot 2025, deze investering ondersteunt het langetermijndoel van het bedrijf om een duurzaam Amerikaans productie-ecosysteem, en om de voortgang naar het bereiken van koolstofneutraliteit te versnellen, ondersteund door op wetenschap gebaseerde doelen in overeenstemming met het klimaatakkoord van Parijs. Over het algemeen verwacht Ford dat 40% tot 50% van zijn wereldwijde voertuigvolume in 2030 volledig elektrisch zal zijn.
Dongseob Jee, president van batterijzaken, SK Innovation, zei: “Onze joint venture, BlueOvalSK, zal deze geest van samenwerking belichamen. We kijken ernaar uit om ons op vertrouwen gebaseerde partnerschap te laten groeien door onze marktleidende waardepropositie, ervaring en geavanceerde expertise waar te maken.”
Geheel nieuwe Ford Blue Oval City
Door opnieuw te bedenken hoe elektrische voertuigen – en de batterijen die ze aandrijven – worden ontworpen, geproduceerd en gerecycled, creëert Ford een geheel nieuw ecosysteem voor de productie van elektrische voertuigen.
Blue Oval City zal een van de grootste autoproductiecampussen in de geschiedenis van de VS zijn. Zoals het iconische Rouge-complex in Michigan een eeuw eerder deed, luidt Blue Oval City een nieuw tijdperk in voor de Amerikaanse productie.
De 3.600 hectare grote campus van bijna zes vierkante mijl omvat voertuigassemblage, batterijproductie en een leverancierspark in een verticaal geïntegreerd systeem dat kostenefficiëntie levert en tegelijkertijd de ecologische voetafdruk van het productieproces minimaliseert. De assemblagefabriek zal altijd-aan cloud-verbonden technologieën gebruiken om enorme verbeteringen in kwaliteit en productiviteit te realiseren. De megacampus is ontworpen om meer duurzaamheidsoplossingen toe te voegen, inclusief het potentieel om lokale hernieuwbare energiebronnen zoals geothermische, zonne- en windenergie te gebruiken.
“West Tennessee is klaar om het personeelsbestand en de kwaliteit van leven te leveren die nodig zijn om het volgende grote Amerikaanse succesverhaal te creëren met Ford Motor Company en SK Innovation”, zei Bill Lee, gouverneur van Tennessee. “Dit is een keerpunt voor Tennesseans omdat we de toekomst van de auto-industrie en geavanceerde productie leiden.”
Blue Oval City, dat ongeveer 6.000 banen creëert, zal een bijenkorf van technische innovatie zijn om de volgende generatie elektrische F-serie vrachtwagens te bouwen. Deze groeimogelijkheid stelt Ford in staat nieuwe klanten te bereiken met een uitgebreid assortiment elektrische vrachtwagens.
“De assemblagefabriek van Blue Oval City zal de wereldwijde productie-expertise en geavanceerde technologieën van Ford benutten om kostenbesparingen en de kwaliteit te leveren die onze klanten verwachten”, aldus Kumar Galhotra, Ford president, Americas and International Markets Group. “Dit zal Ford in staat stellen om de leiding te nemen in de race om betrouwbare, betaalbare en geavanceerde elektrische voertuigen naar nog meer Amerikanen te brengen.”
Grotere assemblagefabriek, kleinere impact op het milieu
Ondanks zijn omvang is de assemblagefabriek in Blue Oval City ontworpen om minimale effecten op de omgeving te hebben – en zelfs om positieve effecten te genereren. Het doel van de assemblagefabriek is om een regeneratieve impact te hebben op de lokale omgeving door middel van biomimicry in het ontwerp van de faciliteit. Het doel van Ford is om vanaf de start van de productie in 2025 de assemblagefabriek CO2-neutraal te maken.
Door middel van een on-site afvalwaterzuiveringsinstallatie streeft de assemblagefabriek ernaar om nul zoetwateronttrekkingen voor assemblageprocessen te maken door systemen voor hergebruik en recycling van water op te nemen. Zero-waste-to-landfill-processen zullen materialen en productieschroot opvangen in een on-site materiaalinzamelingscentrum om materialen te sorteren en te routeren voor recycling of verwerking, hetzij in de fabriek, hetzij in externe faciliteiten zodra de fabriek operationeel is.
Ford werkt samen met Redwood Materials, een bedrijf in batterijmaterialen, om elektrische voertuigen duurzamer en betaalbaarder te maken voor Amerikanen door het netwerk van de toeleveringsketen te lokaliseren, recyclingmogelijkheden te creëren voor schroot en afgedankte voertuigen en de recycling van lithium-ionen op te voeren. Ford is van mening dat het recyclen van batterijen essentieel is voor het succes van een geëlektrificeerde toekomst en het potentieel heeft om aanzienlijke economische voordelen te bieden en om de recycling van batterijen aan het einde van hun levensduur te helpen oplossen.
BlueOvalSK Batterijpark
Deelnemen aan de Ford elektrische productierevolutie is een geplande BlueOvalSK-batterijproductiecampus van $ 5,8 miljard, 1500 hectare in Glendale, Ky., die naar verwachting in 2025 wordt geopend.
Twin co-located centrales zullen in staat zijn om elk tot 43 gigawattuur te produceren voor een totaal van 86 gigawattuur per jaar. Samen zullen deze in Amerika gemaakte batterijen de volgende generatie elektrische Ford- en Lincoln-voertuigen aandrijven.
BlueOvalSK Battery Park, dat 5.000 nieuwe banen naar Kentucky brengt, zal centraal gelegen zijn om de voetafdruk van Ford’s Noord-Amerikaanse assemblagefabrieken te ondersteunen.
Technicusinvesteringen in Texas en de VS
Ford investeert alleen al $ 90 miljoen in Texas als onderdeel van een totale investering van $ 525 miljoen in de VS gedurende de komende vijf jaar om de Amerikaanse autotechnicusindustrie te transformeren. De investering zal gaan naar arbeidstraining en loopbaangereedheidsinitiatieven voor de huidige en volgende generatie technici. Deze programma’s zijn bedoeld om hoogopgeleide technici te ontwikkelen en zullen Fords groeiende portfolio van geconnecteerde elektrische voertuigen ondersteunen.
Oorspronkelijk gepost op Opgeladen vloot
creditSource link