Het snelgroeiende MG Motor UK heeft de nationale wagenparkverkoopmanager Geraint Isaac gepromoveerd tot de nieuw gecreëerde rol van wagenparkhoofd omdat het zijn aanwezigheid op de wagenparkmarkt echt wil vergroten.
MG, het snelgroeiende nieuwe automerk van het VK, heeft tot eind augustus een stijging van 65,6% in registraties gegenereerd (tot 17.499) en een verviervoudiging van de verkoop van wagenparken sinds 2019.
Eerder deze maand meldde AM dat het merk een nieuw verkooprecord van 20.000 eenheden had bereikt tot nu toe – halverwege september – en de volumes voor het volledige jaar 2020 met meer dan 1.500 eenheden versloeg.
Voormalig wagenparkbeheerder van Hyundai, Isaac, trad in oktober 2019 in dienst bij MG.
In zijn nieuwe rol zal hij werken met wagenparken en een franchisenetwerk, dat in 2021 tot nu toe met 30 nieuwe partners is gegroeid, om de aanwezigheid van het merk in zowel de gebruikersvloten als de kernbedrijfsvloten te vergroten.
Isaac zei: “Als het snelst groeiende mainstream automerk van het VK en een leider in elektrische voertuigen, is MG nog nooit zo goed geplaatst geweest om zijn aanwezigheid op de wagenparkmarkt echt te vergroten en in mijn nieuwe rol wil ik die kansen graag benutten, waardoor ik de meeste nieuwe modellen, waaronder de MG5 EV en MG HS Plug-In Hybrid, om de aantrekkingskracht van MG in zowel de kernvloot- als de gebruikers-kiezermarkten te vergroten, waar lage BIK-tarieven en nulemissie grote verkoopargumenten zijn.”
MG zei dat Isaac in zijn nieuwe functie verantwoordelijk zal blijven voor de remarketing van voertuigen, restwaarden en de coördinatie van de dealervlootprogramma’s van MG, en dat hij nog steeds wordt ondersteund door een regionale fleetsalesmanager en een manager voor de publieke sector en leasing.
Commercieel directeur van MG Motor, Guy Pigounakis, zei: “Geraint heeft al geweldig werk verricht door het bewustzijn van MG in de wagenparkmarkt te vergroten en enkele belangrijke deals voor het merk binnen te halen.
“In zijn nieuwe rol kijken we ernaar uit dat hij die relaties ontwikkelt en de zichtbaarheid van MG in de wagenparkmarkt nog verder vergroot.”