General Motors, Motorq werken samen voor coachingservice in voertuigen – Veiligheid

Met het nieuwe platform kunnen wagenparken instellingen configureren op basis van het gewenste gedrag van de bestuurder en is er geen hardware nodig.

Foto: Noah Smiley, Shutterstock

OnStar Business Solutions van General Motors werkt samen met: Motorq, het API-bedrijf voor verbonden auto’s, om veiliger rijgedrag te bevorderen door middel van In-Vehicle Coaching-service die wordt aangeboden aan wagenparkklanten, volgens een aankondiging op 28 september.

De In-Vehicle Coaching-service biedt wagenparkbeheerders en chauffeurs realtime, mondelinge feedback over specifiek rijgedrag om bewustzijn te creëren en aan te moedigen veiliger rijgedrag. Wagenparkeigenaren stellen de criteria vast voor elk van de geïdentificeerde gedragingen binnen het Motorq-platform, waaronder: als de bestuurder te hard remt of accelereert; als de bestuurder een van beide/beide de aangegeven of maximaal toegestane snelheidslimieten overschrijdt en als de bestuurder/passagier de veiligheidsgordel niet heeft vastgemaakt.

Het cloudgebaseerde platform van Motorq analyseert streaminggegevens rechtstreeks vanuit het voertuig in realtime. Als een van de drempels/criteria voor coaching in het voertuig wordt overschreden, klinkt er een verbaal bericht via de radio in het voertuig om de bestuurder te waarschuwen voor zijn gedrag (maar wanneer er meer dan één actieve/huidige coaching-gebeurtenis in het voertuig is vastgelegd, wordt alleen één verbaal audiobericht wordt afgespeeld in het voertuig).

Deze service vereist geen hardware, dus geen contracten of installatiekosten, en biedt een toekomstbestendige oplossing met toegang tot ADAS, radar en gordeldetectie. Andere functies, afgezien van de configureerbaarheid, omvatten gedetailleerde rapportage door VIN per dag, week of maand, en aanvullende à-la-carteoplossingen zoals DTC’s, bandenspanning, reizen of locaties.

“De mogelijkheid om potentieel onveilig rijden in realtime audiosignalen te identificeren en te waarschuwen via Motorq en OnStar Business Solutions zal resulteren in betere chauffeurs, wat de kosten voor wagenparken verlaagt en de veiligheid voor iedereen op de weg verbetert”, zegt Michelle Calloway, directeur, OnStar Business Solutions bij GM.

“Veiligheid is altijd onze topprioriteit”, zegt Ed Peper, US Vice President, General Motors Fleet. “Ik ben onder de indruk van Motorq’s persoonlijke benadering om het rijgedrag van chauffeurs te verbeteren. In-Vehicle Coaching is een aanvulling op de functies die beschikbaar zijn via OnStar Business Solutions om ervoor te zorgen dat onze Fleet-klanten veilig blijven en de meeste waarde uit hun GM-voertuigen halen.”

“Het vermogen van OnStar Business Solutions om onmiddellijk mondelinge feedback te geven op basis van inzichten uit voertuiggegevens is een cruciaal onderdeel van gedragsverandering”, zegt Arun Rajagopalan, medeoprichter en CEO van Motorq. “Hoewel je tijdens een wekelijkse check-in zeker met een chauffeur kunt praten om logboeken te bekijken, is er geen vervanging voor het actuele type feedback. In-Vehicle Coaching zal zeker een impact hebben.”

De service is beschikbaar via OnStar Business Solutions voor de meeste Chevrolet-, Buick-, GMC- en Cadillac-modellen van 2015 of nieuwer, uitgerust met de compatibele OnStar-module.

creditSource link

We zullen blij zijn om uw mening te zien

Leave a reply

Buurtbusdeglind
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart