Stellantis heeft aangekondigd dat het zijn all-inclusive Free2Move Car On Demand maandelijkse auto-abonnementsservice naar het VK zal uitbreiden.
Het mobiliteitsaanbod – dat al beschikbaar is in Washington DC en Los Angeles, maar ook in Frankrijk, Spanje en Portugal – omvat verzekering, onderhoud en levering in een maandelijks abonnement dat toegankelijk is via de Free2Move-app.
De service zal nu worden uitgebreid naar het VK, Duitsland, Portland en Baltimore.
Stellaantis zei dat er tegen het einde van het jaar andere lanceringen gepland zijn, zowel in Europa als in de Verenigde Staten.
Elodie Picand, directeur verkoop en marketing bij Free2Move, zei: “Sinds we Car On Demand twee jaar geleden voor het eerst lanceerden, hebben we dit geperfectioneerd als een flexibele, performante oplossing, gecreëerd om te beantwoorden aan de behoeften van onze B2C-klanten.
“Onze service wordt beschouwd als een echt alternatief voor het kopen van een voertuig, omdat het dagelijkse of stipte toegang dekt.”
Alleen online premium automerk Genesis heeft onlangs de lancering aangekondigd van zijn Genesis Flexibility-auto-abonnementsservice voor klanten in heel Europa.
De auto-abonnementsservice van Volvo, Care by Volvo, heeft in het eerste jaar 2500 auto’s aan klanten geleverd, goed voor 15% van alle Britse detailhandelsverkopen.
Hyundai Motor UK lanceerde ook een nieuw Mocean all-inclusive autoabonnementsmodel dat automobilisten een volledig belaste, verzekerde en onderhouden auto biedt voor een enkele maandelijkse betaling.
Begin dit jaar rapporteerde Stellantis in de eerste helft van 2021 een “uitstekende” verbetering van 9,5 procentpunt jaar-op-jaar van de bedrijfswinstmarge tot 11,4%.