BrightDrop kondigde de voltooiing aan van de eerste productieversies van de EV600. Het bedrijf merkte op dat dit een belangrijke mijlpaal is om zijn eerste elektrische lichte bedrijfsvoertuig (eLCV) op tijd voor de feestdagen aan FedEx Express te leveren. De voltooiing van de bouw is het snelste voertuigprogramma op de markt in de geschiedenis van General Motors en komt te midden van wereldwijde vertragingen en tekorten in de toeleveringsketen.
“Onze eerste elektrische voertuigen in recordtijd op straat krijgen voordat er weer een hoogseizoen voor de feestdagen komt, is het beste geschenk dat we dit jaar kunnen krijgen, vooral als we kijken naar de tegenwind van de toeleveringsketen waarmee de wereld momenteel wordt geconfronteerd”, zegt Travis Katz, BrightDrop-president en CEO. “Dit is een krachtig statement voor de markt over hoe onze unieke operationele opzet, die de geavanceerde innovatie, wendbaarheid en focus van een technologische startup combineert met de schaal en productiekracht van een grote autofabrikant, echte waarde kan leveren aan zowel klanten als de planeet.”
BrightDrop’s EV600 bereikte een record-setting ontwikkelingstijdlijn van slechts 20 maanden. Naast het toonaangevende assortiment en veiligheidsvoorzieningen, kunnen wagenparkbeheerders volgens GM ook een geschatte jaarlijkse besparing van $ 7.000 (USD) verwachten door elektrisch te gaan met de EV600 in vergelijking met een vergelijkbaar dieselaangedreven voertuig.
Om deze productiemijlpaal te bereiken, werkt BrightDrop samen met een Amerikaanse leverancierspartner voor de eerste productie van kleine volumes, terwijl de ombouw van GM’s CAMI-assemblagefabriek in Ingersoll, Canada, is voltooid. CAMI zal vanaf november 2022 dienen als het grootschalige productiehuis van BrightDrop’s EV600-busje.
Oorspronkelijk gepost op Werk vrachtwagen online
creditSource link