Online automarktplaats Heycar heeft een nieuwe deal gesloten om TalkSport’s verslaggeving van de UEFA Champions League van dit seizoen te sponsoren.
Door de samenwerking zal het merk zijn ‘feel good’-positionering inbedden bij fans van de clubcompetitie, aldus het automotive retailmarketingplatform.
De deal omvat co-branded promotionele advertenties in het TalkSport-netwerk en sponsoring van alle livecommentaar, previews en recensies.
Heycar zei dat de samenwerking het een platform zal geven om zijn belangrijkste auto-aankoopdemografie van “ABC1-mannen” te bereiken.
Tracy Woods, chief marketing officer bij Heycar, zei: “Bij Heycar zijn we meedogenloos in onze zoektocht naar steeds meer manieren om contact te maken met het autokopende publiek.
“Samenwerken met omroepen voor hun verslaggeving van iconische sportevenementen is een winnende combinatie gebleken – waardoor we onze boodschap naar steeds meer mensen kunnen overbrengen dat het kopen van een auto via Heycar de ultieme feelgood-ervaring biedt.
“Als ‘s werelds grootste sportradiostation – we zijn absoluut verheugd om samen te werken met TalkSport voor hun berichtgeving over het juweel op de kroon van clubtoernooien – de UEFA Champions League. Het biedt ons de perfecte manier om rechtstreeks met onze kerndoelgroep te communiceren.
“De competitie van dit seizoen is al een vlieger geworden. We kunnen niet wachten om alle spanning en sensatie te volgen tot de finale in mei.”
De deal volgt op een reeks tv-sponsoring die dit jaar door Heycar is aangekondigd, waaronder de officiële sponsor van de Roland Garros-verslaggeving van 2021 op ITV en de officiële uitzendsponsor van de Emirates FA Cup van vorig seizoen op BT Sport.
Het komt ook nadat het merk zijn sportpartnerschappen heeft uitgebreid door deze zomer co-sponsor te worden van Sky Sports’ verslaggeving van de golf PGA/WGC Tour en European Tour, evenals de solus-sponsor Sky Sports News op weekdagen tussen 14.00-17.00 uur.
David Wilcox, sales director bij Wireless, zei: “TalkSport is ‘s werelds grootste sportradiostation, met meer dan 3 miljoen luisteraars, dus we zijn goed geplaatst om merken te verbinden met een groot en welvarend publiek.
“Onze luisteraars verbruiken wekelijks meer dan 8 miljoen uur aan TalkSport-luisteren in de auto, en het netwerk heeft een van de hoogste luisterpercentages in de auto in de radio, dus Heycar is een perfecte commerciële partner voor onze luisteraars.”
De activiteit is live en zal doorgaan voor het toernooi dat eindigt in mei 2022.